Recent Posts

miercuri, 7 iulie 2010

Întrebare pentru RAT Braşov

“Durata maximă a unei semi-curse în municipiul Braşov este de 30 minute.” Pornind de la aceast fapt exprimat public şi în mod oficial de reprezentanţii RAT Braşov adresăm următoarea întrebare conducerii regiei:

“Dacă durata maximă a unei semi-curse în Municipiul Braşov este de 30 de minute, iar la compostare, pe biletul de călătorie apar ora şi minutul, ce impediment există ca acel tichet să poată fi folosit pe orice mijloc de transport şi pe orice distanţă, în intervalul de 30 de minute de la momentul compostării?”

Acest lucru nu are nici o legătură cu sistemul de e-ticketing, sistemul de taxare bazat pe intervale orare şi tronsoane sau cu introducerea de cartele magnetice, care sunt investiţii şi facilităţi complementare sistemului actual. Cei de la RAT bat câmpii cu graţie şi aruncă praf în ochii proştilor. Proştii fiind toţi cei care dau 1,5 Ron pe o călătorie.

6 comentarii:

Tudor spunea...

E simplu: pe bilet, la compostare, mai apare un cod mic...
Controlorul vede si se prinde daca intri dintr-o masina in alta cu acelasi bilet compostat. Pe baza codului mic.
Deci cam cine arunca praf, unde?

razvan popa spunea...

Pai tocmai asta este ideea...biletul compostat trebuie sa aibă valabilitate tipm de 30 minute pe orice linie şi pe orice distanţa...
Aşa este în toate oraşele europene...aşa au declarat cei de la RAT cu câţiva ani în urmă când au fost schimbate aparatele de taxat...
Probabil că între timp au uitat.

Claudiu spunea...

Din punct de vedere tehnic ar fi ceva dificultati legate de adunarea celor 30min la ora compostarii.
Momentan principiul este 1,5lei = 1 calatorie pe 1 mijloc de transport in comun.
Ceea ce propui tu este desigur complet anormal si se practica doar prin diverse state subdezvoltate. De exemplu Finlanda, poate ii stii - cei care au statuat dreptul legal al cetatenilor de a beneficia de internet ... de autobuze inca nu au spus nimic (prin urmare e mai inapoiati decat noi).
Cum adica 1,5lei = 30 min pe orice linie pe orice mijloc de transport in comun ???
Respingerea ideii tale provine desigur din eficienta eficacitate celor 15% de platitori de bilete. Iti dai seama ce s-ar face rat brasov fara acesti bravi cetateni ? Poate nu stiai dar restul de 85% erau niste nenorociti asistati sociali, in general pensionari, care beneficiau de tot felul de gratuitati ! Saracii controlori ajunsesera sa se amendeze intre ei ca nu mai circula nimeni fara bilet sau gratuitate !
Deja si vad declaratiile ingrozite ale unor bieti oameni ai muncii (consilieri locali si directori de prin rat) despre cum mai pot oamenii de buna credinta utiliza transportul in comun datorita marii majoritati a platitorilor de bilete, unii dintre ei urcandu-se doar pt a prinde un somnic de 25min.

razvan popa spunea...

In primul rand pensionarii nu sunt asistati social. Sunt oameni care au contribuit cu banii lor la un sistem, care din pacate a fost unul de stat...asta este nesansa unora...Cei care contribuie la sisteme private de pensie cum ii consideri?
Pe de alta parte nu este problema mea, ca cetatean, cati oameni platesc sau nu bilet...este problema RAT. Daca nu sunt in stare sa eficientizeze acest serviciu care nu trebuie sa fie unul economic, ci unul in folosul comunitatii, ca in statele civilizate, atunci pot concesiona unele linii.
Variante exista, dar nu este normal sa pacaleasca si sa minte pentru a-si ingrosa veniturile pe spatele amarastenilor.
Sunt curios cati dintre consilierii locali au circulat in ultimii ani cu autobuzul!

cristweety spunea...

Ai sa razi, dar cu Jiji Ialomiteanu m-am intalnit de 3 ori intr-o luna pe 31!

razvan popa spunea...

Bravo lui! Dar oare consilierii locali? Pentru ca ei sunt cei care decid in cazul RAT!