Recent Posts

luni, 2 februarie 2009

Comunitarii

Toată nebunia asta cu dubla crimă de la Braşov are şi ceva bun în ea. Ne face să ne gândim şi la competenţa şi atribuţiile poliţiei. Spunând poliţie mă refer generic la poliţişti, procurori, jandarmi şi poliţişti comunitari.

Ori eu am probleme cu capul, ori trăim într-o lume atât de absurdă, încât ni se pare că este absolut normal ce se întâmplă. Pe vremuri, când eram mai tânăr şi mai naiv, vedeam patrulând pe străzi jandarmi însoţiţi de câte un poliţist. Mai târziu au apărut gardienii publici. Organism aflat în directa subordonare şi organizare a autorităţilor locale. În scurt timp gardienii au devenit fraţii vitregi ai poliţiştilor, iar bancurile cu poliţişti au fost înlocuite de cele cu gardieni. Şi totuşi, aşa cum erau ei, parcă desprinşi dintr-o parodie hollywoodiană, îi vedeam patrulând pe străzi şi mai ales prin zona centrală.

Iarăşi au trecut nişte ani, iar gardienii publici s-au dat de trei ori peste cap şi s-au transformat într-o grupare de elită. Primăria le-a găsit un sediu ultracentral supravegheat de camere de filmat. Au primit maşini cu girofar şi costume periculoase asemănătoare cu cele ale forţelor de intervenţie rapidă.

Te uitai la ei când dădeau raportul în faţa primarului şi îţi închipuiai operaţiuni gen Delta Force. Închideai ochii şi vedeai hoardele de infractori alergând bezmetici şi dezorientaţi din calea noii forţe de ordine publică.

Din păcate, a fost nevoie de un dublu asasinat ca să constatăm că poliţiştii comunitari lipsesc cu desăvârşire din peisaj. Mă rog...din acest gen de peisaj. Nu îi vedem patrulând pe străzi. Dacă avem o problemă ...nu avem cui ne adresa. Dacă îmi smuge unul telefonul pe stradă trebuie să o iau la goană după el dacă vreau să-l mai recuperez.

În schimb, îi vedem pe periculoşii comunitari păzind măreţele realizări ale edilului şef. Îi întâlnim în intersecţii pe post de sperietori pentru tiriştii care au nesăbuinţă să intre în oraş. Prin zona centrală a oraşului îndeplinesc funcţia de „ridicători de bariere” şi pândesc şoferii care au nesimţirea să-şi lase maşinile în locuri în care staţionarea este interzisă. Este năucitor zelul şi importanţa cu care îşi îndeplinesc atribuţiile atunci când dau telefon după echipajul care ridică autoturismele parcate neregulamentar.

Iar atunci când autoritatea care-i păstoreşte pe comunitari, adică Primăria, este întrebată care este rolul lor în siguranţa cetăţeanului, pasează pisica în ograda altor competenţi – Poliţiştii.

Dar de fapt nici măcar nu are cine să-i întrebe. Cine îşi permite să deranjeze cu asemenea chestiuni tendenţioase mesianica existenţă în acest oraş a primarului George Scripcaru?

4 comentarii:

Anonim spunea...

stimate domn,
pentru lipsa din declaratia de avere a firmelor pe care le are, domnul enache poate sa mai reprezinte PSD in consiliul judetean? raspuns logic: nu; raspuns politic: poate, daca vrea nitza pateu!
as vrea sa nu va mai vad pe la televizor dand lectii de morala si politica atata vreme cat sunteti coleg de partid cu un consilier judetean care a incalcat clar legea, se cheama fals in declaratii si se pedepseste cu cazarea la acelasi hotel cu gorbunov! dar asta intr-o tara normala.

Răzvan Popa spunea...

Stimate domn anonim,

Spre deosebire de dumneavoastra eu am bunul simt sa-mi asum cele spuse. Nu ma ascund in spatele unui anonimat care spune foarte despre caracterul dumneavoastra.
Pe de alta parte daca nu va place ce vedeti la televizor aveti libertatea de a schimba canalul. Nu am nimic impotriva ca Paul Enache sa raspunda pentru faptele sale. Este major si vaccinat drept pentru care nu trebuie sa-i port eu de grija...
Eu raspund pentru ceea ce spun si fac eu.
Repet, cu riscul de a fi redundant, nu ma ascund in spatele anonimatului.
In cazul in care veti avea curajul sa postati mesaje cu numele dumneavoastra voi lua in considerare posibilitatea de a va oferi un raspuns mai elaborat.

Ovidiu Eftimie spunea...

Sunt întrutotul de acord în privinţa Branului. Un flaps supraevaluat care arată că, totuşi, cu toţi olimpicii noştri, suntem un popor hiperincult.

Ovidiu Eftimie spunea...

haoleu, am comentat la postul greşit. Eu cu Branul aveam treaba