Febra campaniei electorale uninominale ne-a luat minţile tuturor. Imaginea este una de haos şi debandadă.
Televiziunea au luat-o razna cu ştirile. Cum fiecare partid dispune de propriul post tv, evident că sunt difuzate doar ştiri electorale despre candidaţii partidului oblăduitor. Proporţia a ajuns să fie de aproximativ 30 la 1. Adică 30 de ştiri despre partidul care trebuie şi una,cel mult două despre oamenii partidului duşman. Şi cum CNA a dat liber la emisiuni pe bani, acestea au devenit platfome electorale, unde candidatul plătitor spune cât de frumos, deştept şi potent este. Dezbaterile...lipsesc cu desăvârşire. Ce nevoie mai are cineva de confruntări sau dezbateri? Să-şi dea seama alegătorul cu ce împleticiţi trebuie să voteze?
La gazete situaţia este şi mai gravă. Nimeni nu mai apasă o tastă, nu mai mişcă o poză şi nu pune un titlu fără binecuvântarea Înalt Prea Sfinţiei Sale, George Scripcaru. „Nu putem scrie nimic de rău, că PDL a plătit reclamă electorală” – se justifică şefii ziarelor. Ziariştii trec şi ei din reflex pe la conferinţele de presă, ascultă cuminţi ce au de spus vorbitorii, reproduc aidoma în pagină şi pleacă acasă cu simţul datoriei îndeplinite.
Candidaţii nu mai prididesc de atâta treabă. Dau buzna pe străzi , pe ploaie, pe ninsoare sau pe vânt pentru a se întâlni cu poporul. Unii cară după ei fanfara, alţii au un cortegiu de lăudători care împart materiale electorale, iar câţiva preferă să se vadă cu oamenii la o cârciumă să bea şi să mănânce.
La Primărie, forfotă mare. Războinicul luminii îşi conduce în luptă oştenii. Divizia lipitorilor de afişe nu ratează nimic. Panouri, stâlpi, pereţi, vitrine de magazin sau intrări în blocuri peste tot numai afişe portocalii. Sunt susţinuţi puternic de o hoardă de gunoieri. Nici poliţiştii comunitari nu stau degeaba. Cu privirea lor ageră scrutează orizonturile pentru ca nu cumva huliganii să îndrăznească să rupă afişele PDL sau să lipească postere electorale cu alţi candidaţi în locuri nepermise. O unitate de gherilă, formată din băieţi unul şi unul, crescuţi şi antrenaţi în baza specială Noua – Stoleru, are misiunea de a se inflitra în spatele liniilor inamice pentru a sabota orice lipire de afişe sau montat de bennere inamice.
Consultanţii de campanie au pierdut şi ei controlul. Nu îşi mai bat capul să facă campanie electorală. Şi-au umplut oricum buzunarele. Se limitează la propaganda electorală. Linsul în cur al candidaţilor de către organele de presă afiliate partidelor este principala lor strategie. Bombardarea poporului cu promisiuni repetate mecanic de fiecare candidat pare să fie unica soluţie de comunicare.
Doare braşovenii sunt calmi şi îşi văd liniştiţi de treaba lor, într-o altă lume. Unii habar nu au când sunt alegerile. Aţii nu ştiu nici măcar care sunt candidaţii din colegiul, iar despre votul uninominal habar nu au. Pe alţii îi interesează mai mult meciurile din Liga I decât programele electorale. Oamenii au probleme cu întreţinerea, cu factura la gaz, cu vecinul care ciocăne duminica dimineaşa, cu manelistul de la parter, cu preţul benzinei şi al gogonelelor ...
Recent Posts
3 comentarii:
Miza e mare totuşi pentru cei din zona politică.
Fiecare partid îşi face emisiuni la televiziunea proprie pentru că aşa e mai ieftin. Sunt preţuri prohibitive dacă cel care candidează nu este din acelaşi partid ca şi patronul postului.
Politica e frumoasa. Dar nu in Romania...
Razvan, din pacate senzaţia de prăpastie dintre candidaţi, promisiunile lor, şi oameni şi problemele lor este dominanta. Cel putin in mediul urban. Probabil "la tara" lucrurile sunt mai limpezi. La oras insa niciun candidat nu reuseste sa se identifice cu alegatorii. Increderea e pierduta aici. Iar promisiunile fantasmagorice fara putinta de realizare creaza repulsia cind necazurile oamenilor sunt de alta factura decit cele ce tin strict de... deputatia de cartier. Evident absenteismul va fi covirsitor... iar votul nerelevant (reprezentativ pentru cit % din populatie?)
Trimiteți un comentariu