Recent Posts

miercuri, 30 septembrie 2009

Un pic de şmecherie în politică

Poporul nu numai că înţelege politica făcută la Bucureşti, dar o şi interpretează. Şi nu numai atât. Pune la cale strategii, are permant sfaturi şi este gata să critice orice decizie celor mari. Şi pentru că poporul nu are unde să-şi expună părerile şi strategiile politicie, o face cel mai bine în stradă. La colţ, pe bancă în parc, în faţa porţii sau la coadă la vreo instituţie publică.
Scriam cu ceva timp în urmă de vecinul meu, „nea Mişu” un mare fan al politicii. Ieri mă prinde iarăşi la cotitură. Şi cum evenimentele din ultimele zile impuneau o radiografie completă şi un comentariu amplu, nu scap.
- Băi...ăştia au înnebunit de tot! Cu toţii! Şi unii şi alţii!
Trebuie să recunoc că nu prea am chef să discut chestiuni politice cu omul, pentru că pune atât suflet şi se lansează în analize atât de complexe încât îmi trebuie destul de mult timp ca să fac faţă.
- Ce să-i faci, e miza mare! Se înteţeşte lupta! îi răspund.
- Ce naiba le trebuie lor acum scandal!? continuă nea Mişu. Parcă le-a luat Dumnezeu minţile!
Ridic din umeri în speranţa că voi reuşi prin noncombat să punct unei discuţii interminabile. Nici o şansă.
- Eu nu înţeleg de ce nu se pot înţelege dacă tot sunt în coaliţie. Sunt la guvernare. Şi-au împărţit ciolanul şi tot nu se înţeleg! Nu pricep de ce se tot muşcă atât...
- Păi, nea Mişule, aşa e politica. Sunt două partide diferite, iar miza campaniei electorale este foarte mare..., încep eu să-i explic.
- Fi atent aici..., bătrânul îşi trece mâna prin păr şi cade pe gânduri puţin pentru a-şi ordona ideile. Ăştia de la pesedeu nu stau în banca lor. Când se face linişte iese unul ca Vanghelie şi începe să latre. Ăştia de la pedeleu sunt mai altfel...Cum să-ţi explic eu ţie...Sunt mai rafinaţi. Nu dau aşa cu barda. Muşcă şi ei, dar mai finuţ aşa...nu chiar pe faţă.
- Nu e chiar aşa, combat eu deşi nu mi-am propus acest lucru. În chestia nu Dan Nica este greşeala celor de la PDL. Au făcut-o intenţionat la îndemnul lui Băsescu ca să abată atenţia de la problemele reale. Şi nu se poate accepta o asemenea atitudine...cu ultimatumuri, că doar nu sunt subalternii lui Boc.
Bătrânul nu se lasă intimidat şi îşi continuă raţionamentul.
- Asta nu e treabă...Eu dacă eram în locul lui Băsescu, îl luam pe Geoană deoparte şi îi spuneam: „Băi Geoană! Facem aşa. Dacă ieşi tu preşedinte mă pui pe mine prim ministru. Şi invers. Dacă ies eu, te pun pe tine!” Aşa se face treabă...Trebuie să fie în pic de şmecherie în politica asta. Că aşa ...cum se întâmplă acum nu se rezolvă nimic.
- Lucrurile nu sunt chiar aşa de simple, îi spun lui nea Mişu.
- Ei pe dracu’! Fi atent aici la mine...tot Băsescu iese preşedinte! Şi şti de ce?
Dau din cap că nu.
- Pentru că unii l-au învăţat pe Geoană să spună că nu vrea UDMR la guvernare. Şi acum ar vrea să primeasacă voturile ungurilor...Ungurii sunt disciplinaţi şi merg la vot. Iar dacă românii nu o să se ducă, atunci un 7% de la unguri ar însemna foarte mult.
Un argument interesant. Mai schimbăm câteva vorbe şi profit de faptul că la întrevederea noastră mai apare un cetăţean nu foarte interesat de politică şi plec în treaba mea.

5 comentarii:

Bianca Popa spunea...

Părerea mea, deşi unii mă pot considera subiectivă, este că pedeleii nu îl vor pe Nica pentru că vroia să bage camere video peste tot unde se putea frauda. Iar informatii de tentativele pdl de fraudare au venit chiar din interiorul politiei. Ceea ce inseamna ca internistii vor sa nu fie complici la furtul electoral. Iar cu treaba cu autobuzele i-a cam bagat Nica in sperieti. Si cum Basescu e disperat ca nu mai prinde un mandat.... Sau a creat singur o criza ca sa vada apoi poporul ca el le rezolva si descurca pe toate.

DilekSzoro spunea...

fraudare nefraudare oricum este de 2 bani ceea ce se intampla , exact ca si in proverbul Tara arde si baba se piaptana ..., ce naiba le arde atat de ciolan !!!! nu se mai satura sa bage in burtile alea mari kilograme de friptane , de bauturi spirtoase si sa aibe vile cat mai multe vile ...nu le mai ajunge !!! am ajuns de rasul lumii , cine vrea sa invete strategii politice indiferent ca e din Congo , Malaezia ...dracu sa-i pieptene de unde or fii , sa vina la noi , ca la noi e ca la nimeni !!! Mi-e sila , sincer , indiferent ca sunt portocalii , rosii , verzi , albastrii cu picatele sau dungi de zebra , noi nu ma contam , importanti sunt doar ei , familiile si amantele lor HUO!!!

Anonim spunea...

off topic: pune muraturile pe standby si hai la intalnirea bloggerilor :) maine, sambata, ora 17, Tonic Bar (mai sus de Biserica Neagra). discutam de CET & alte proiecte locale interesante, timp de vreo ora :) (nu ma supar daca si confirmi).

viatafaraCET spunea...

Salut,
avem nevoie de ajutor, trimite-ne email la viatafaracet@gmail.com si iti spunem despre ce e vorba! ;)
Mai multe pe http://viatafaracet.wordpress.com

Luana spunea...

Buna, Razvan!

Punem de un Brasov Blog Meet pe 31 octombrie, la ora 19 :) Locatia urmeaza sa o alegem, in functie de numarul celor care vin. Ce spui? Mai multe detalii gasesti aici: http://www.angles.ro/brasov-blogmeet/ + lasa-mi te rog un comentariu sau un mail in care sa imi spui daca vii. Mersi!